Ajankohtaista

Tarkka ja monipuolinen talouden ja resurssien seuranta mahdollistaa kustannustehokkaan ja kannattavan toiminnan. Oikeilla tiedoilla, joita on saatu mm. aiemmista toteutuksista, osataan tarjota projekteja ja palveluja kannattavasti. Rutiinien automatisoinnilla saavutetaan kilpailuetua.

Microsoft Dynamicsille tehty käsipääteratkaisu

Tasklet Factory Mobile WMS

Tasklet Factory Mobile WMS on Microsoftin Dynamics –järjestelmille tehty käsipääteratkaisu.

  • Kaikki Dynamics ERP -järjestelmät: Dynamics NAV, Dynamics 365 Business Central, Dynamics AX ja Dynamics 365 Finance and Operations
  • Valmis Dynamics -integraatio (ei sisällä asiakaskohtaisi muutoksia)
  • Nopea käyttöönotto, kattavat vakiotoiminnot
  • Helppokäyttöinen graafinen käyttöliittymä, yli 18 kielivaihtoehtoa (myös Suomi)
  • Toimii myös ilman verkkoyhteyttä (offline)
  • Käsipäätteiden etähallinta vakiona
  • Testattu ja toimivaksi todettu ratkaisu – Yli 400 asiakasta

 

 

 

 

Lisätietoja:

Sami Ringvall
Asiakkuuspäällikkö | Microsoft Partner Seller (P-SSP)
tel. + 358 50 529 8536
email sami.ringvall@digia.com

PlannerOne webinaari 25.10.2018 – Visuaalinen tuotannonohjaus, jossa on älyä

Etsitkö hyvää visuaalista työkalua tuotannonohjakseen ja suunnitteluun?

PlannerOne Production Scheduler täydentää Microsoft Dynamics NAVin (Business Central) tuotannonohjauksen ominaisuuksia. Production Schedulerin tarjoaa käyttäjille reaaliaikaisen ja visuaalisen työkalun tuotannon suunnitteluun, ohjaukseen ja hallintaan. PlannerOne ei vain muuta Dynamics NAVin tuotantotietoja visuaalisiksi näkymiksi (Gantt-kaavionäkymä), vaan se lisää tuotannohjaukseen myös älyä. PlannerOne tehostaa aidosti tuotannonohjausta.

Torstaina 25.10. klo. 17:00-18:00 Dassault Systèmes järjestää webinaarin, jossa Dassaultin omat asiantuntijat esittelevät mikä PlannerOne on, miten se toimii ja miten se helpottaa ja tehostaa tuotannonsuunnittelua ja -ohjausta. Webinaari on englanninkielinen.

Ilmoittaudu Visual Planning VS Advanced Scheduling webinaariin tästä >>

Lisätietoa PlannerOne Production Scheduler for NAV -ratkaisusta saat tästä >>

IT In Your Business Turussa 15.11.2018 – Uusi Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central on vuoden isoin Microsoft-uutinen. Paria viikkoa ennen IT in Your Business -tapahtumaa järjestetään Directions EMEA ja IT in Your Business -tapahtumassa kerromme Microsoftin viimeisimmät uutiset. Lisäksi kuulemme asiakkaamme AM Securityn kokemuksia Microsoft Dynamics 365 -ratkaisujen käyttöönotosta ja käytöstä.

Tilaisuuden ilmoittautuminen ja ohjelma >>

 

Mavisystems NAVcloud julkaistu Microsoftin AppSourcessa

Mavisystems NAVcloud – Verified by Microsoft

NAVcloud on Mavisystemsin tuottama ja ylläpitämä Microsoft Dynamics NAV -palvelualusta, joka löytyy nyt Microsoftin AppSourcesta ja Azure Marketplacesta!

 

Linkki: Azure Marketplace

Linkki: Microsoft AppSource

Mavisystems NAVcloud www.navcloud.fi

Olemme yhdistäneet voimamme! Mavisystems osaksi Digiaa.

 

Digiasta Suomen suurin Microsoft Dynamics -toimittaja Mavisystems-yrityskaupan myötä

Digia Oyj ja Mavisystems Oy:n omistajat allekirjoittivat 5.7.2018 sopimuksen, jolla Digia Oyj ostaa Mavisystems Oy:n koko osakekannan ja Mavisystemsin kokonaan omistaman tytäryhtiön Mirosys Oy:n. Kaupan toteuttamispäivä oli 1.8.2018.

Vaativiin Microsoft Dynamics -toiminnanohjausjärjestelmiin ja CRM-ratkaisuihin erikoistuneen Mavisystems Oy:n ja Mirosys Oy:n liikevaihto oli kesäkuussa 2017 päättyneellä tilikaudella yhteensä noin 3,2 miljoonaa euroa. Yritysten palveluksessa työskentelee yhteensä 34 henkilöä. Mavisystems ja Mirosys ovat tehneet yhteistyötä Microsoftin kanssa jo yli 10 vuotta ja yhtiöiden asiantuntijoilla on kokemusta yli 250:stä toimituksesta eri toimialoilla. Nämä toimitukset ovat tyypillisesti Microsoft Dynamics NAV-, Dynamics 365 for Sales-, Dynamics 365 for Field Service- ja Dynamics 365 for Project Service Automation (PSA) -projekteja.

”Strategiamme on kehittää asiakkaidemme liiketoimintaa hyödyntäen teknologian mahdollisuuksia laajasti ja luotettavasti. Digian vahvuus on laaja osaaminen sekä tarjoama, joka kattaa kokonaisuutena integroidut palvelut, data-analytiikan, liiketoimintajärjestelmät sekä yhä kriittisemmäksi muodostuvan 24/7-tuen. Mavisystems-kaupan myötä rikastamme tarjontaamme Microsoft Dynamics -alueella, joka on yksi merkittävä alustaratkaisu digitaalisen liiketoiminnan kehittämisessä. Luotettavat alustat ovat verkossa tehtävän liiketoiminnan ydin. Ilman niitä ei digitalisaation hyötyjä saada realisoitua. Tulevaisuus on älykkäiden ratkaisujen ja pilviteknologioiden viitoittama. Näitä kehittämällä ja soveltamalla luomme asiakkaillemme uutta liiketoimintaa ja autamme parantamaan kannattavuutta”, sanoo Timo Levoranta, Digian toimitusjohtaja.

”Mavisystems on saavuttanut kokoluokan, joka vaatii uudenlaista lähestymistapaa. Yhdessä Digian kanssa pystymme vastaamaan kasvavan markkinan muutoksiin nopeammin ja tarjoamaan asiakkaillemme entistä monipuolisempaa osaamista ja palvelua. Mavisystemsiä ja Digiaa yhdistää tapa toimia asiakkaan kokonaisvaltaisena ja pitkäaikaisena kumppanina. Käyttämämme teknologiat täydentävät erinomaisesti toisiaan ja lisäksi Digia tarjoaa työntekijöillemme uusia mielenkiintoisia asiakkuuksia ja uramahdollisuuksia”, toteaa Mavisystemsin toimitusjohtaja Timo Juhala.

”Digia on nyt Suomen suurin Microsoft Dynamics -toimittaja. Yhdistämällä voimamme Mavisystemsin ja Mirosysin kanssa pystymme tuomaan asiakkaillemme kaikki Microsoft Dynamics -liiketoimintajärjestelmän hyödyt. Lisäksi haluamme vahvistaa entisestään asemaamme Microsoftin kumppanina. Kesäkuun alussa Microsoft valitsi Digian vuoden digitalisaatiokumppaniksi. Perusteluissa korostui kykymme tuottaa asiakkaillemme lisäarvoa yhdistämällä digitalisaatioratkaisuissa visionäärisesti useita osa-alueita Microsoft Dynamics -tuotteista integraatioihin, analytiikkaan ja tekoälyyn”, kertoo Heikki Honkala, johtaja, Toimialaratkaisut, Digia.

Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta. Kaupalla ei ole vaikutusta Mavisystems Oy:n tai Mirosys Oy:n henkilöstön työsuhteisiin.

Lisätietoja:

Heikki Honkala, johtaja, Toimialaratkaisut, Digia Oyj
Puh. 040 715 5236
heikki.honkala@digia.com

Timo Juhala, toimitusjohtaja, Mavisystems Oy
Puh. 0207 890 397
timo.juhala@mavisystems.fi

Digia lyhyesti

Digia on kannattavasti kasvava IT-palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan hyödyntämään digitalisoinnin mahdollisuudet. Näkemyksellisenä uudistajana Digia kehittää ja innovoi liiketoimintaa tukevia ratkaisuja yhdessä asiakkaidensa kanssa. Tarjoamme toimialasovitettua osaamista digitaalisten palveluiden kehittämiseen, toiminnan ohjaamiseen ja tiedon hyödyntämiseen. Toimimme yli 1 000 osaajan voimin Suomessa ja Ruotsissa. Kansainvälistymme asiakkaidemme kanssa. Digian liikevaihto vuonna 2017 oli 94,5 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna Nasdaq Helsingissä (DIGIA). www.digia.com

Mavisystems lyhyesti

Mavisystems on 1992 perustettu vaativiin toiminnanohjausjärjestelmiin (ERP) erikoistunut asiantuntijayritys. Yritys toteuttaa asiakkaiden kilpailukykyä parantavat ratkaisut Microsoft Dynamics -ratkaisuilla, ja sillä on yli 150 Dynamics NAV -projektitoimituksen kokemus. www.mavisystems.fi

Mirosys lyhyesti

Mirosys Oy on Microsoft-liiketoimintaratkaisuihin erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa asiakkaitaan kehittämään digiajan työtapoja ja menetelmiä Microsoft Dynamics 365 -järjestelmän avulla. Yrityksen kokemus kattaa yli 100 Microsoft Dynamics CRM/XRM-järjestelmien käyttöönottoa eri toimialoilla. Mirosysillä on hallussa myös Dynamics 365:n uusien lisäosien kuten Field Servicen ja Project Service Automation (PSA) -osaaminen. www.mirosys.fi

Uusi Dynamics NAV eli Dynamics 365 Business Central tuli Suomeen

 

2.4.2018 oli varmasti monessa kalenterissa merkittynä, koska silloin Microsoftin uusi Dynamics 365 Business Central tuli saataville Suomessa ja 13 muussa maassa, jotka olivat USA, Kanada, Englanti, Tanska, Hollanti, Saksa, Espanja, Italia, Ranska, Itävalta, Sveitsi, Belgia ja Ruotsi.

Mistään suuresta yllätyksestä ei ollut kyse, kertoihan Microsoft uudesta Dynamics 365 ”Tenerifestä” jo viime syksynä (Microsoft Dynamics NAV 2018 – suuntana Microsoft Dynamics 365). Lyhyesti voidaan sanoa, että se mitä Microsoft teki Dynamics AX:lle vuonna 2016 (Dynamics AX -> Dynamics 365 Operations), teki se nyt Dynamics NAVille (yllättyikö joku?).

Dynamics 365 Business Central
Lopettiko Microsoft Dynamics NAVin?

Microsoft EI lopettanut Dynamics NAVia. Ensinnäkään käytössä olevat Dynamics NAVit (oli versio mikä tahansa) eivät itsestään katoa mihinkään ja niiden käyttöä voi jatkaa kuten tähänkin asti (Microsoft Lifecycle Policy https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle/search). Viime joulukuussa ladattavaksi tullut Dynamics NAV 2018 ei myöskään ole kadonnut mihinkään ja kevään aikana sitäkin päivitetään (mutta sen nimeksi ei tule Dynamics NAV 2018 R2).

Kumpi minun pitäisi valita – Dynamics NAV 2018 vai Dynamics 365 Business Central?

Oikeastaan sinun ei tarvitse enää valita. Dynamics NAV 2018 ja Dynamics 365 Business Central ovat jatkossa yksi ja sama ratkaisu. Arviolta syksyyn asti Dynamics NAV 2018 on vielä tuotenimenä mukana, mutta loppuvuodesta on vain yksi Dynamics NAV -ratkaisu. Dynamics 365 Business Central (on-premises/hosted tai cloud).

Dynamics NAV product evolution

 

Erona näissä kahdessa eri vaihtoehdossa/nimessä on se, että Dynamics 365 Business Central (on-premises/hosted) se perinteinen Dynamics NAV -ratkaisu, jonka voi halutessaan asentaa paikallisesti omille palvelimille (on-premises), hankkia meiltä palveluna (NAVcloud) tai asentaa 3. osapuolen konesaliin. Tässä ei siis ole mitään uutta/mullistavaa nykyiseen verrattuna. Nimi vaihtuu (Dynamics NAV -> Dynamics 365 Business Central). Nimenmuutos ja ohjelmistokehitys liittää meidän tutun NAVin tiiviimmin integroiduksi  osaksi Microsoft Dynamics 365 -perhettä.

Uutta on se, että toinen vaihtoehto Dynamics 365 Business Central (cloud) on Microsoftilta SaaS-palveluna hankittava Dynamics NAV -ratkaisu. Molemmissa vaihtoehdoissa (Dynamics 365 Business Central (on-premises/hosted) ja Dynamics 365 Business Central (cloud)) tarvitaan kuitenkin edelleen osaavan Dynamics-kumppanin apua käyttöönotossa. Mistään itse käyttöön napsuteltavasta ERP-ratkaisuista ei edelleenkään ole kyse.

 

Sami Ringvall
Palvelupäällikkö / Microsoft Partner Seller (P-SSP)
tel. + 358 50 529 8536
email sami.ringvall@mavisystems.fi
Linkedin www.linkedin.com/in/samiringvall

Dassaultin PlannerOne -asiantuntija osastollamme NaviGate-messuilla 16.5.2018

Esittelemme 16.-17.5.2018 Turun Messukeskuksessa järjestettävillä NaviGate-messuilla Microsoft Dynamics 365 -ratkaisujen lisäksi ensimmäistä kertaa Suomessa PlannerOnen visuaalista työkalua tuotannon suunnitteluun, ohjaukseen ja hallintaan.

Keskiviikkona 16.5. osastollamme C/15 tarjoillaan parasta Suomessa saatavaa tietoa PlannerOne for Microsoft Dynamics -ratkaisuista, kun Dassaultin PlannerOne-asiantuntija Camille Bonnet on osastollamme.

Ilmoittaudu tästä NaviGate-messuille

 

PlannerOne Production Scheduler for NAV
Production Scheduler fills the gap of your Manufacturing Module with a visual scheduling web component and a powerful optimization engine.

 

 

 

 

 

 

 

PlannerOne Resource Planner for NAV
Resource Planner complements NAV’s Jobs & Service Modules with a flexible, collaborative and intuitive tool.

Nähdään osastollamme C/15

Sami Ringvall
Palvelupäällikkö / Microsoft Partner Seller (P-SSP)
tel. + 358 50 529 8536
email sami.ringvall@mavisystems.fi
Linkedin www.linkedin.com/in/samiringvall

Mavisystems mukana NaviGate-messuilla 16.-17.5.2018

Navigate on ammattilaisille suunnattu kansainvälinen messutapahtuma Turun Messukeskuksessa 16.-17.5.2018. Kohtaamisessa on mukana noin 200 yritystä esittelemässä osaamistaan. Kansainvälisiä ryhmiä on odotettavissa ulkomailta mm. Finpron kutsumana. Navigate on Turun Messukeskus Oy:n ammattimessutapahtuma, ja se järjestetään joka toinen vuosi. Lisätietoa tapahtumasta löydät osoitteesta http://www.turunmessukeskus.fi/tapahtuma/navigate/

Navigate-messuilla Mavisystems Oy esittelee ensimmäisenä Suomessa PlannerOnen visuaalista ratkaisua tuotannon suunnitteluun, ohjaukseen ja hallintaan. Lisätietoa PlannerOne for Microsoft Dynamics NAV -ratkaisusta löydät osoitteesta www.plannerone.com/for-nav.

Tästä linkistä voit rekisteröityä NaviGate-tapahtumaan (Ennakkorekisteröityneille kävijöille messuvierailu on maksuton)

Haemme työntekijää Turkuun

Etsimme tiimimme uutta jäsentä järjestelmäsuunnittelijan rooliin vastaamaan Mavisystemsin IT-ympäristön ja järjestelmien parhaasta mahdollisesta toiminnasta sekä jatkokehityksestä. Tulet toimimaan tiiviissä yhteistyössä sekä omien asiantuntijoiden, asiakkaiden että palveluntuottajakumppanien kanssa. Työskentelet asiantuntijatehtävissä erilaisissa projekteissa, jotka liittyvät toiminnanohjauksen ja raportoinnin toteuttamiseen sekä kehittämiseen. Toimialuettasi ovat myös sisäisen tietoverkon, palvelinympäristön sekä identiteetinhallinnan ylläpito ja kehittäminen.

Järjestelmäsuunnittelijana saat mahdollisuuden hyödyntää asiantuntemustasi ja vaikuttaa Mavisystemsin asiakkaiden liiketoimintakriittisten IT-ympäristöjen toteutukseen ja kehitykseen sekä huolehtia Mavisystemsin omien järjestelmien toiminnasta. Työpäivät ja viikot eivät ole identtisiä toistensa kanssa ja toimintaympäristö muuttuu jatkuvasti. Pääset yhdistämään työssäsi asiakastuen, vaihtelevat projektit sekä jatkuvaluontoisen kehittämistyön.

Olet mukavuusalueellasi kun:

  • Toimit Microsoft Windows palvelin- ja työasemakäyttöjärjestelmien avulla toteutettujen ympäristöjen parissa.
  • IP-verkkojen toiminta ja internettiin julkaistujen palveluiden vaatimukset sekä tietoturvatarpeet ovat tuttuja.
  • Hahmotat virtualisointiratkaisujen mahdollisuudet ja vaikutukset IT-infrastruktuurin käyttöjärjestelmä- ja sovellustasoilla.

Olet jo perehtynyt perusasioiden verran:

  • Microsoft SQL Server asennukseen, konfigurointiin ja ylläpitoon. Esim. ”Administering SQL Server databases” asiantuntijarooli on tuttu.
  • Työsuoritteiden tehostamiseen ja toistettavuuden parantamiseen esim. PowerShellin avulla.
  • Olet ollut tekemisissä Microsoft Azure ja Office 365 alustojen parissa ja ymmärrät ainakin periaatteellisella tasolla niiden tarjoamat mahdollisuudet sekä rajoitteet.

Tehtävässä menestyminen edellyttää:

  • Olet valmis oppimaan Dynamics NAV -sovelluksen toimintaa sekä käyttötapatoteutuksia IT-infrastruktuurin näkökulmasta. Dynamics NAV -sovelluksen operatiivinen käyttö tai sisäinen konfigurointi ja kehitys eivät kuulu osaamisvaatimuksiin.
  • Osaat toimia itsenäisesti ja itseohjautuvasti osaamiseesi nojaten.

Panostamme henkilökuntamme koulutukseen ja sertifiointiin. Microsoft Windows Server, SQL Server ja Dynamics NAV sertifioinnit katsotaan eduksi, mutta eivät ole välttämättömiä.

Lähetä hakemuksesi mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 8.2.2018. Lisätietoja tehtävästä antaa Sami Lönnroth (sami.lonnroth@mavisystems.fi / +358 50 520 3710) 29.1.2018 ja 5.2.2018 klo 13:00 – 17:00.

Monsterissa julkaistun ilmoituksen löydät tästä linkistä.

 

Finvoice 3.0 -validointi Microsoft Dynamics NAViin

Uusin Finvoice 3.0 versio julkaistiin 15.12.2017. Toteutimme Dynamics NAV:in sisällä tapahtuvan Finvoice 3.0 -laskuaineiston rakenteen validoinnin pikavauhtia ja se on nyt käyttöönotettavissa Dynamics NAV -versioissa 2017 ja 2018. Finvoice-versiot joita tuemme (aineiston lähetys ja/tai vastaanotto) ovat 1.3, 2.01 ja 3.0

Lisää tietoa Finvoicesta Finanssiala ry:n sivuilta osoitteesta www.finanssiala.fi/finvoice